24.11.13

Montelimar

Efter Valencia gjorde vi ett nattstopp i Girona, sen tog vi oss direkt till Montelimar i Frankrike. Vi kom på kvällen, men hann ändå med en middag på stan. Hamnade på ett franskt brasseri, åt en god bolognese och drack ett gott glas rött. Man kände sig ganska ensam i den lilla franska staden, då det inte direkt var turistsäsong. 

Dagen efter bestämde jag mig för att gå ut en stund för mig själv, vandra runt och fotografera i lugn och ro. I dagsljus blev Montelimar en väldigt vacker liten stad som är känd för sin nougat. Givetvis blev det en del shopping i choklad och nougatbutikerna! Det bästa med dagen var att njuta av den lilla pralinen jag köpte i en av nougatbutikerna, ensam för en stund bland lokalborna i gränderna som kantades av gamla, typiska franska byggnader. Just den stunden behövde jag allra mest just då. Sen mötte jag upp min underbara familj som snällt hade packat ihop allt och väntade på mig i bilen. 

Bilderna i kameran får vänta tills vi är hemma, här kommer några tagna med Iphone.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar